tisdag 5 januari 2010

-22 C och virkalong

Kom just in från ytterligare en promenad med min kära hund....-22 grader kallt ute!

Du min skapare säger jag bara, jag fryser som attan om mina händer och det spelar banne mig inte nån roll vad jag har på mig. Nu håller jag på att virka mig ett par lovikkavantar av garn jag fick i december när jag fyllde år, tack mamma och syrran. :-)
Hoppas innerligen att det kommer att vara varmt. Ska försöka borsta upp dem riktigt ordentligt, både inuti och utanpå. Då borde de ju bli varma och ulliga.

På tal om ulliga, bloggern Ulliga och Gulliga saker  har tänkt börja med en hemlig virkalong.  Häng på du med vettja! Kan vara kul såhär i vintermörkret och kylan. Det ska bli nåt lätt och säsongsbetonat i amigurumi teknik. I am game, are you??



Han heter Bruno och är min senaste amigurmifigur. Jag hittade mönstret nånstans på nätet, just nu kommer jag inte ihåg var det var nånstans.  Visst är han söt??

Nu ska jag ta och sätta mig i soffan under filten igen och försöka göra klart min andra vante. Tänkte jag skulle kunna ha dem på mig i morgon kanske.

puss på nosen från

Moster Ninni

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar