onsdag 6 januari 2010

De är klara nu!!




Var ut på en "fotopromenad" med min syster och våra hundar idag. Hon skulle visa nån som bor i nåt varmare land, hur det ser ut här med all snö. Visst är de vackra våra vovvar?? Från höger till vänster är det Rasmus, Kendra och Pocahontas.
Flickorna höll ju på att frysa ihjäl! Den som fryser värst är Kendra, hon bara skakar hela tiden. Rasmus krampar i benen emellanåt bara. Men han verkar inte frysa nåt nämnvärt, om man inte står still för länge vill säga. Då fryser tom han.

JA! Mina lovikkavantar är ÄNTLIGEN klara. Jag slipper nu frysa om mina stackars händer när jag är ute i den här kylan, -20 grader idag. Jag trodde jag skulle frysa händern av mig.

Nu på kvällen var det -18 c. Jag hade mina vantar på mig och ett par tunna fingervantar under....och jag frös INTE! Tvärtom, jag var varm. HÄRLIGT!!
Kan ju börja njuta av vinterna nu då.

Dessvärre hade jag inte något ullgarn att brodera med, så jag tog lite bomullsgarner jag hade och gillar färgerna på. Jag är sjukt nöjd med hur de blev. Jag har borstat på både insida och utsida och det vart så himla bra. Så bra att tom med systerson på 10 år vill ha ett par! Ja, min systeryster oxå. Jag blev mer förvånad över att han vill ha. Men jag stickar så gärna till honom så.

Skrev ju om den där vikalongen jag ska vara med i, den börjar visst arta sig. Ska bli kul att se vad hon har hittat på för något. Garnerna och materialet hade jag hemma, nu ska jag bara se vad det blir för mönster oxå!

Men först, dags att sussa.

PUSS PÅ NOSEN!

Moster Ninni


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar