fredag 16 oktober 2009

Det suger


Ja, det suger verkligen att ha handen i bandage. Trodde att det skulle värka en hel del, men det gör det inte. Värst är den här klaustrofobiska känslan som jag har i min hand. Hur ska jag stå ut i totalt 2 veckor??

Opererade ju handen i tisdags för karpaltunnelsyndrom, min högra tillråga på allt.  Kan inte virka, inte skriva....inget som kan dämpa den förbannade ångest jag känner. Snart sliter jag av mig bandaget!!!!
Det är så in i vassen jobbigt.


Som tur är har jag en underbar pojkvän som hjälpt mig massor. Även om jag tycker att det med suger att behöva be om hjälp hela tiden. Att vara beroende av nån annan är inte mingrej, helt klart.

Sur grinig, deppig.....Jodu, bara förnamnet.

Puss på nosen!

´Moster  Ninni

2 kommentarer:

  1. Men du har ju ett litet bandage! Jag hade ett jättepaket, en stor bomullsrulle som gjorde att man inte kunde hålla i något alls (se bilden den 2 juli på bloggen). Snart lägger sig smärtan och du kan börja virka så smått. Och det är värt väntan att slippa domningarna och fumligheten! Gjorde du operationen på Löwet?

    SvaraRadera
  2. Va! Har du bara bandage, mig gipsade dem. Jag började virka så fort gipset och stygnen var av. Men det gjorde ont kunde dock inte bärga mig.

    SvaraRadera