torsdag 8 oktober 2009

Tävling hos Mia och Panda, ommöblering här hemma.

Vill tipsa om en ny liten tävling, denna gång hos En kreativ liten blogg, Mia Bengtsson och hennes lilla söta följeslagare Panda. De firar att boken Virka Amigurumi har sålt 10000 exemplar! Två av dem finns hos mig, en tredje hos min syrra.  :-)



Mitt virkande har på sista tiden stått tillbaka för en stor ommöblering här hemma!! Har efter många år av dåligt samvete tagit tag i mitt arbetsrum/pysselrum/hobbyrum/gästrum. Det har sett ut som sju svåra år och åtta bedrövelser. NU ska det flyttas in i mitt sovrum, och sovrummet ska in dit. FY vad med saker man har! Och vad mycket att slänga, men mycket återstår som ska sorteras in förvaringar av div olika slag. Jag pysslar ju med så himlans mycket. Virkar, syr, broderar, stickar, scrapbooking, kortmakeri, syr nallar...osv osv osv. Det kräver sina attiraljer.

Tillsvidare så är sovrummet i vardagsrummet.  :-)


Min pojkvän hjälper till så gott han kan. STORT TACK ÄLSKLING!!!

Allt måste vara klart tills på tisdag. Eller ja, måndag egentligen, för på tisdag ska jag operera mig. Då kommer jag inte kunna göra nånting på ett tag, inte ens virka! Det är inte nå allvarligt, "bara" en karpaltunneloperation. Men det kommer nog göra nog så ont.

Nähe, dags att fortsätta.

Puss på nosen

Moster Ninni

1 kommentar:

  1. Haha lite kul. Jag är virk och stick freak som precis opererat mig för samma sak. Men så fort gipset var av så kunde det börja virkas. Varit toppen som rehab nu. Krya på dig =)

    SvaraRadera