måndag 7 september 2009

En helt vanlig måndag.

Har faktiskt inte så himlans mycket att säga idag. Har varit en helt underbar helg uppe i sommarstugan med pojkvännen (eller säger man fästmannen?, vi är ju iaf förlovade).
Fick en härlig överraskning när vi kom upp i fredags: VI HAR EL!!!!!
Äntligen är den inkopplad. Bara två uttag som inte var klara. Åh vad härligt. Visst är det mysigt att ligga och läsa med ficklampa och sånt. Men nu kunde jag sitta uppe på kvällen och virka! Me like.

Vädret var härligt, satt ute i lördags och virkade. Satt i varsina stolar på baksidan och kikade ut över Åsgarn.
Söndagen så städade vi upp på nedervåningen, ställde iordning bord, stolar och div andra saker efter elektrikerns jobb. Satt upp lampor, pv:n var som ett barn. Bara tände och släckte hela tiden.
Plockade svamp, en bajspåse full med härligt gula kantareller. De fick syrran, jag tycker ju inte om svamp. Bara att plocka.

Skapade en mobilblogg, den var hur enkel som helst att göra och skicka till. SÅ himlans kul! kolla gärna http://hapdoe357.blogspot.com/


Kom hem sent efter en vääääldigt god middag hos pappa. Det är förövrigt den bästa kock som finns! Ingen restaurang gör godare mat.

Idag har jag varit hos syrran och virkat en massa, busat med K. Hennes lilla 1,5 åring. Han är bara för härlig. När jag kom in genom dörren säger han: Mommo! NÄ. NÄ, mommo. Och så vänder han på ryggen och går.
I vanliga fall blir han glad och springer och möter mig. Vart väl besviken för att det inte var mormor som kom hem.. Faaast det dröjde inte många sekunder förrän han vart glad och kom och kramades och busade runt som vanligt.

Jag gjorde klart en blå kanin som jag virkade i helgen, den vart han så glad när han såg och kallade den för Kicki (vílket han säger till mig) så den lilla blå kaninen får helt enkelt heta Kicki Kanin. Gjord efter mönster från boken Virka Amigurumisar av Mia Bengtsson.

Nu är klockan mycket och jag ska ta och lägga mig. Vovven min sover här på en stol brevid mig, med huvudet i mitt knä.
Först ska jag visa en helt otroligt söt liten mus.   Det är en utlottning hos fröken Elsas blogg.





NU är det nattadags....två läkarbesök i morgon. Ortopeden på Löwenströmska med mina händer. Carpaltunnel som spökar.
Borde jag virka då?? NÄÄÄÄ. Men det är ju så KUL!

Puss på nosen

Moster Ninni

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar