onsdag 16 september 2009

sammandrag av senaste veckan....dagarna...eller nåt.

Det är på tok för sent egentligen. Borde verkligen ligga i sängen och sova vid det här laget.
Men det är som förgjort.
När kvällen kommer, hunden är rastad för natten. Då infinner sig ron i min kropp. Då kan jag sitta och fundera tänka och bara vara.
Njuta av tillvaron på nåt sätt.
Nu är det tillåtet, jag kan inte börja ta tag i alla mina måsten och borden. Mina dagar är fyllda av såna, men det blir aldrig (nåja, inte så ofta iaf) avklarade.
Senaste tiden har jag ju virkat en massa amigurumisar. Det är ju så in i vassen roligt! Har gjort flera sköldpaddor, en till kanin, morötter, pumpor, svampar...mm. Allt ifrån min älsklingsbok för tillfället, Virka Amigurumi. Har skrivit om den förr....I know.

Nu ska jag bara sätta igång och göra nåt så jag kan sälja mina alster oxå. Först ska jag nog ta och knåpa ihop mönster på flugsvamp. Vill ha en lite bulllig gullig sådan.  Att pynta med till jul kanske? Garanterat giftfria är de iaf. Eller är dem? Hmm....tål lite katter som har en förmåga att pilla bort de andra ur adventsljusstaken iaf.

Var uppe i sommarstugan från onsdagen förra veckan, till i söndags. Underbara ställe det där. Åh vad jag njuter av att vistas där uppe. MASSOR av frisk luft, inga jobbiga grannar (inte för att jag har några här heller egentligen), bara mera lugnt där. Trivsamt. Fritt.

Vi stängde för vinter nu. Det började bli lite i kyligaste laget inne. Har inte råd (pga elpriser) att värma upp det så att det blir varmt inne, och skorstenen är ju utdömd så vi kan inte värma upp det på så vis heller. Tyvärr. Åh jag längtar till nästa sommar. Hejdå skolan!
På hemväg stannade vi till hos "svärmor" ute på hennes torp i Haga. Bjöds på macka och fika. Mums mums. Jag lyckades ju göra bort mig!!
Pojkvännen S har ju finska föräldrar och han lär mig lite finska ord då och då. SÅ gjorde han även i helgen, men när vi sitter och ska berätta om det så har jag totalt glömt bort vad det är. Jag sa att " ja det lät som pylly hylly. Hans mamma börjar flina lite och se lite full i skratt ut. Hoppsan sa jag, vad ska jag nu?
Pullu hullu betyder nåt i stil med Stjärthylla! HA HA HAAAAA! Tänk så tokigt det kan bli!

Fick lite lampor och skärmar och annat smått och gott av henne att ha i våran stuga. Tack och bock.

Idag, eller ja igår blir det ju, var jag iväg och tränade!!!!
Eller ja tränade och tränade, jo det gjorde jag ju banne mig. Sjukgymnastik var det. Yoga, pilates och tai chi rörelser i noga avvägt program för oss. Det var jobbigt , men kul. KÄnner mig så nöjd med mig själv.
Mådde bra efteråt. Det var bra för kropp och själ. Men visst, kände ju av min kropps begränsningar, hur otränad och ovig jag är. Sånt föder ångest i mig. Kunde dock hantera det.
Svettig vart jag med, duschen var SÅ skön när jag kom hem.

Har varit med syrran igen (inte ovanligt iofs) och vi har suttit och virkat. Jag har gjort en rosa/grön liten figur som ska hänga i en nyckelring.

Avslutade dagen med en promenad med våra underbara hundar. Tack Mirja för våra underbara hundar. De är vårt allt och vi älskar dem gränslöst och villkorslöst!

Nu ska jag ta med mig min Rasmusvovve och lägga mig. Han kommer att krypa tätt tätt intill mig och lägga huvudet mot min kind, sen somnar han nöjt...och jag med. Vaknar väl till när han vill krypa ner och lägga sig under mitt täcke för att värma sig.

puss på nosen därute i cybervärlden, om det är nån som läser mina ord.

Moster Ninni

Kolla även http://hapdoe357.blogspot.com/  Den bloggen uppdateras lite oftare kanske. Om inte annat så med mera bilder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar