torsdag 3 september 2009

NY morgon

Har sovit gott, gör jag oftast. Senaste tiden har jag dock drömt en massa konstiga och jobbiga saker. Dock inte i natt. Tack för det televerket!

Glömde ju berätta, när jag var till Stinsen häromdagen så köpte jag bla en massa garn i härliga färger. Man blir så glad av sånt tycker jag. Bla hittade jag inne på Panduro, men även inne på Vinn stormarknad. Härliga bomullsgarner till bra pris, me like...alot!

Dessutom så köpte jag en liten figur från Musses klubbhus. En liten present till världens sötaste lilla 1,5 åring, Kevin. Han bara ÄLSKAR Mimmi, ja dvs Musse. Fast han säger Mimmi om allihop.
Den här figuren är lite hemlig, man måste gissa sig till vad som finns i påsen, jag hade noga känt...trodde jag. Och jag var så säker på att det var just Musse. Faaaaast så var det ju inte, jag missade en liten, men dock viktig detalj. Det var ju en rosett på huvudet. Det var Mimmi figuren.
Han vart jätteglad...men vet ni vad han vart gladast för?? Jo, PÅSEN som den hade legat i!!!
Den sprang han omkring med hela eftermiddagen, kvällen, och ropade TIIIII TIIII. Som betyder Tingest. Nån liten figur där som har lite hjälpmedel.
Hade ju kunnat be att få lite skräp istället av nån annan som köpte figuren. Ha ha haaaa!
Men jodå, han gillade nog Mimmi oxå när allt kommer omkring.

När jag hade shoppat klart satte jag mig ute i solen och virkade i ca 40 min. Gjorde skalet till en rosa sköldpadda . Mönstret jag använder kommer ifrån den här boken, Virka Amigurumis. Det är så himlans söta små rackare i den där boken. Jag blir glad inifrån och ut när jag ser dem. Har redan gjort 3 sköldisar, håller på med en till. Ja, och så gör jag en snöflicka och en kanin oxå. Varför hålla sig till ett projekt??

Allt virkande varvar jag med datoriserande, Facebook och bus med hundar och barn. Promenader med syrran och div annat jox.

Idag ska vi nog ta och åka ner på Märsta centrum

Fast först FRUKOST!!!

Promenad med en viss Rasmus och så en härlig dusch.

Puss på nosen

Moster Ninni

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar