onsdag 2 september 2009

Gäller att komma in oxå

Haha!
Bra puckad måste jag vara...satte mig ner och skulle skriva inlägg igen.
Men visste inte hur jag skulle göra för att skapa nytt!! Haha, men jag löste det tillslut.

Igår virkade jag en till sköldpadda. Efter mönster i boken Virka Amigurumis av Mia Bengtsson.
Boken kom i min brevlåda i måndags, tackar och bockar Mia.

Var iväg till Stinsen igår för jag skulle köpa ögon till mina virkade figurer (Amigurumisar). Men döm om min förvåning när Panduro Hobby på stinsen INTE har andra ögon än de med rörliga pupiller!! De om några borde väl iaf ha vanliga svarta ögon hemma, säkerhetsögon tex.

Sen undrar jag varför det ska vara omöjligt i detta landet att i butiker få tag på svarta ögon av glas med ögla på baksidan. Istället för alla dessa blå, gröna, bruna ögon. Jag gillar de inte! De ger ett sånt stirrigt intryck tycker jag.

Får väl beställa det på nätet eller nåt sånt, från england tex.

Hav tålamod med mig, vad det lider kommer den här bloggen att innehålla både länkar och foton för att göra det lite roligare. Men tillsvidare får ni hålla tillgodo med mina ord. Måste lära mig hur man gör först.

På återläsande.

Moster Ninni

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar